*آیین نامه انضباطی دبستان سلام همت

  1. فعالیت رسمی دبستان سلام همت همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح با حضور همکاران آغاز می گردد و تا ساعت ۴ بعد ازظهر ادامه خواهدداشت؛ لذا توصیه می گردد دانش آموزان زودتر از ساعت ۷:۳۰ به مدرسه سپرده نشوند چرا که قبل از ساعت مذکور فقط نیروهای خدماتی در مدرسه حضور خواهندداشت.
  1. فعالیت های آموزشی دبستان از ساعت ۷:۴۵ صبح آغاز شده و زمان اتمام کلاسها و تعطیلی دانش آموزان ساعت ۳ بعدازظهر می باشد. در صورت تاخیر یا غیبت غیر موجه، با فرد خاطی طبق قوانین برخورد خواهد شد.
  1. امکان نگهداری دانش آموزانی که پدر و مادرشان هردو شاغلند پس از هماهنگی با معاون اجرایی و ناظم مربوطه تا ساعت ۴ بعدازظهر ممکن است لکن باتوجه به آثار سوء روانشناختی توصیه می شود در صورت امکان همراه با دیگر دانش آموزان و همان ساعت ۳، فرزند خود را از مدرسه تحویل بگیرید.
  1. پوشیدن لباس فرم طی سال تحصیلی الزامی است و تنها در روزهایی که در برنامه هفتگی، ورزش گنجانده شده، دانش آموزان می توانند با لباس ورزشی مناسب، در مدرسه حضور یابند. پوشیدن شلوارک، شورت ورزشی، لباس آستین حلقه ای و صندل در مدرسه ممنوع می باشد.
  1. انواع مدل مو غیرمتعارف (خط انداختن، کوتاه کردن فقط بخشی از سر و رنگ کردن و …) و استفاده از ژل و امثال آن ممنوع بوده و در صورت مشاهده تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار طبق قوانین مدرسه برخورد خواهد شد.
  1. هرگونه تاخیر و غیبت را قبل از وقوع و یا نهایتا تا ساعت ۹ صبح همان روز به اطلاع ناظم مربوطه برسانید. همراه داشتن گواهی پزشک یا دستخط و امضا اولیا جهت موجه نمودن غیبت و درج در پرونده انضباطی دانش آموز الزامی است. تشخیص موجه بودن یا نبودن غیبت بر عهده مدرسه می باشد.
  1. در صورتی که قصد تحویل گرفتن فرزند خود در ساعات میانی مدرسه را دارید به جهت بر هم نخوردن نظم، حتما قبل از حضور در مدرسه، با ناظم هماهنگ نمایید، در غیر این صورت از تحویل دانش آموز معذوریم.
  1. مدرسه مسئولیتی برای جبران دروس عقب افتاده دانش آموزان در زمان غیبت و خصوصا غیبت غیر موجه ندارد.
  1. طبق بخشنامه آموزش و پرورش موارد زیر جزء خوراکیهای ممنوع بوده و در صورت مشاهده، از خوردن آن توسط دانش آموز ممانعت به عمل خواهد آمد:
  • فراورده های غلات حجیم شده و انواع چیپسها، پفک و پفیلا (سیب زمینی و ذرت)
  • سوسیس، کالباس و کلیه فرآورده هایی که در آنها سوسیس و کالباس استفاده شده است.
  • انواع لواشک و آلو و آلوچه غیراستاندارد
  • انواع آب نبات، پاستیل و آدامس
  • فلافل، سمبوسه و پیراشکی های غیرخانگی
  • انواع پیراشکی، دونات و فرآورده های شکلاتی
  • استفاده از سس سفید در غذاها و میان وعده ها
  • انواع نوشیدنی های گازدار ( نوشابه، دوغ، دلستر )

لطفا جهت ترویج الگوی سالم تغذیه، از میوه، آبمیوه های طبیعی، انواع مغزیجات و لقمه های سالم خانگی به عنوان میان وعده برای فرزندانتان استفاده نمایید.

  1. موکدا درخواست می نماییم بچه ها قمقمه و یا لیوان شخصی به همراه داشته باشند.
  1. دانش آموزان علاقه مند به حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان می توانند مسواک و خمیردندان به همراه داشته و پس از صرف ناهار از آن استفاده نمایند.
  1. به پیشنهاد خانواده های محترم و همسو با قوانین و ارزشهای تغذیه ای مدرسه، پایگاه تغذیه سالم مدرسه از امسال فعالیت خود را آغاز نموده و دانش آموزان می توانند با به همراه داشتن مقدار متعارفی وجه نقد نسبت به خرید از آن در ساعات تفریح از آن خرید نمایند. شایان ذکر است که مسئولیت مراقبت از وجه نقد بر عهده خود دانش آموز می باشد.
  1. اولیای محترمی که غذای منزل را برای فرزندان خود ترجیح داده اند حتما صبح ظرف غذای فرزندشان را که برچسب نام و نام خانوادگی و کلاس دانش آموز روی آن نصب شده تحویل مدرسه نمایند. برای گرم کردن غذا لازمست حتما از ظروف کتابی استیل استفاده شود.
  1. آن دسته از عزیزانی که سفارش غذای روزانه می دهند حتما باید تا قبل از ساعت ۹ سفارش خود را از راه‌های ارتباطی مصوب مدرسه به اطلاع برسانند. به درخواست‌های پس از ساعت ۹ به هیچ وجه رسیدگی نخواهدشد.
  1. دانش آموزان فقط به اولیای ایشان و یا کسانی که اولیا مشخص نمایند تحویل داده می شوند. در صورت مراجعه شخص دیگری غیر از ایشان و عدم اطلاع رسانی اولیا به مسئولین مدرسه، از تحویل دانش آموز خودداری به عمل خواهد آمد.
  1. همراه داشتن پول نامتعارف، ساعت، اسباب بازی، CD، گوشی و دیگر لوازم الکترونیکی در مدرسه ممنوع بوده و در صورت مشاهده از دانش آموز گرفته می شود و فقط به اولیا تحویل داده خواهد شد. در صورت مفقود شدن وسایل ذکر شده توسط دانش آموز، مدرسه مسئولیتی نخواهد داشت.
  1. بر اساس بخشنامه رسمی آموزش و پرورش شرکت در اردوها و بازدیدها منوط به اخذ رضایتنامه کتبی از اولیا می باشد و در صورت عدم همراه داشتن رضایتنامه، دانش آموز به هیچ وجه اردو نخواهد رفت.

پیشاپیش از همکاری و همراهی شما سپاسگزاریم.

به امید سالی پر بار و بانشاط