درباره کلاس‌های مهارت‌های زندگی و گزارش کلاس‌های مهرماه

با سلام

ارزش‌های زندگی همان‌طور که از نام‌شان پیداست مواردی هستند که بالاترین اهمیت را در زندگی ما دارند. الویت ارزش‌ها می‌تواند برای هر شخص با دیگری متفاوت باشد.

ارزش‌های زندگی ما مانند قطب‌نما یا نقشه راهنما به ما نشان می‌دهند از بین انتخاب‌های موجود کدامیک را برگزینیم تا بیشترین هماهنگی را با خواسته‌ها و زندگی ما داشته باشد.

به همین دلیل یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فرد در زندگی باید انجام دهد آموختن و تعیین ارزش‌های زندگی است. انسان‌ها زمانی بیشترین احساس رضایت و خوشبختی را دارند که مطابق با ارزش‌ها، باورها و اعتقاداتشان  زندگی می‌کنند.

ارزش‌ها زمانی معنا پیدا می‌کنند که در ما درونی شوند و هم‌چون بخشی از رفتارهای‌مان در زندگی روزمره تجلی پیدا کنند. اما اصل مهم‌تر این است که ارزش‌ها را باید از کودکی آموخت.

هدف از آموزش این مفاهیم، یاری به دانش‌آموز برای تفکر در ارزش‌های زندگی و تبدیل‌کردن آن‌ها به رفتارهای سازنده، در طی زندگی روزانه است.

درس اول:

مسئولیت: از طریق بیان داستان و سؤالات چالش برانگیز

در این درس دانش‌آموزان یاد گرفتند که برای مسئول بودن بهتر است کارها را به درستی و کمال انجام دهند، از خود و دیگران مراقبت کنند، سهم خود را در کارها بپذیرند تا بتوانند در ساخت دنیای بهتر کمک کنند.

شادی: دانش‌آموزان بعد از شنیدن داستان در ساخت و پرکردن جعبه شادی و ناشادی همکاری کردند و از این طریق به شناخت بهتری از مواردی که باعث شادی و غمشان می‌شود دست پیدا کردند و یاد گرفتند می‌توانند با حرف‌ها و رفتارشان دیگران را شاد کنند و همچنین راه‌کارهایی را آموختند تا بتوانند احساسات خوب بیشتری را تجربه کنند و از زندگی‌شان لذت ببرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.