ایجاد علاقه به ورزش در کودکان

ایجاد علاقه به ورزش در کودکان

معضل بسیاری از والدین، کم یا بی تحرکی فرزندان شان می باشد که به دنبال آن بالا رفتن وزن و مشکلات دیگر را دارد. در گاهی از موارد والدین هر چه قدر هم تلاش می کنند متاسفانه به نتیجه دلخواهشان نمی رسند.دلیل اصلی آن؛ ذهن تنبل فرزندان آنها است. بدان معنا که ذهنیت و فکر آن ها در فضای ورزش کردن و تحرک و پویایی بدن نیست، چطور باید این وضعیت روانی را تغییر داد و کودک را به ورزش تشویق کرد.

از خودتان شروع کنید؛
مثل هر رفتار دیگری نخستین رفتارهای کودک، تقلیدی از رفتارهای والدین است. کودکان، شما را چند بار در حین ورزش کردن دیده اند؟ اصلا شما را تا به حال با گرمکن، لباس و کفش ورزشی دیده اند؟
آنها می دانند مادر یا پدرشان به چه ورزش هایی بیشتر علاقه دارند یا در چه ورزش هایی مهارت چشمگیری دارند؟ بنابراین والدین نخستین الگوی فرزندان شان می باشند و اگر خود به ورزشی بپردازند بدون آنکه به کودک خود بگویند؛ او را در حال ورزش کردن خواهند دید.
با کودک همراه شوید؛
بعضی اوقات با تماشای برنامه ورزشی یا برنامه ای که ویژه کودکان است و در آن ,ورزش کردن و مفید بودن آن را توضیح می دهد و کودک را تشویق به انجام آن می کند، او میل فراوانی به انجام آن پیدا می کند و از والدین خود می خواهد که با وی همراه شوند اما در صورت وقت نداشتن والدین، کودک سرخورده می گردد و کلا از انجام هر گونه ورزشی منصرف می شود.
والدین باید بیاموزند که در مواقعی که کودک طلب چیزی را می کند که برای سلامت وی مفید است به سربلند کردن و تشویق او بپردازند و به نحوی برنامه ریزی کنند تا در چنین شرایطی برای فرزندشان زمان داشته باشند و بتوانند او را همراهی کنند.
او را به ورزشگاه ببرید؛
آشنایی با محیط های ورزشی، می تواند کودک را به وجد آورد، شور و شوق آن هایی که ورزش می کنند، می تواند ذهن تنبل فرزندان را بیدار سازد. پس او را به باشگاه ها یا حتی استادیوم های مسابقاتی ببرید، تا از نزدیک تلاش و موفقیت دیگر افراد را مشاهده کند و دی برخی مواقع پرسیدن سوالی این چنینی می تواند انگیزه آن ها را بیشتر کند؛ آیا دوست داشتی مانند این ورزشکار باشی؟
وسایل را مهیا کنید؛
قرار نیست از همان ابتدا دوچرخه چند صد هزار دلاری و وسایل اسکی و غیره بخرید , همین که همراه وی به نخستین فروشگاه لوازم ورزشی بروید و توپ قشنگی برای او بخرید، شروع خوبی است. به خانه که رسیدید؛ توپ بازی را خود آغاز کنید و پیش قدم شوید تا او هم تشویق و با شما بازی کند.

سلامت و تندرست باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.