گزارش کلاس‌های کامپیوتر مهرماه

با سلام

آغاز سال تحصیلی جدید را که سرآغاز رویش و طراوت در بوستان عشق و محبت است به تمامی اولیای گرامی و دانش آموزان جویای دانش و معرفت تبریک می گوییم.

گزارش مهر کلاس های کامپیوتر به شرح زیر می باشد:

پایه ی اول:

دانش آموزان با سایت و مربی کامپیوتر آشنا شدند، سپس  با مباحث ( معرفی  کامپیوتر و ساختار عمومی / شناخت و تفکیک سخت افزار و نرم افزار) آشنا شدند. همچنین ابزارهای ورودی و خروجی / نرم افزارهای کاربردی و سیستمی / معرفی اجزای اصلی / راه اندازی کامپیوتر / معرفی صفحه window، نوار وظیفه ، آیکن ، صفحه نمایش ، دکمه start آموزش داده شد.

پایه ی دوم:

دانش آموزان با سایت و مربی کامپیوتر آشنا شدند، سپس با مباحث ( معرفی  کامپیوتر و ساختار عمومی /کاربرد آن در زندگی روزمره و مدارس/ و نحوه ی Prtsc از صفحه ی نمایش گر) فرا گرفتند. همچنین نحوه ی عوض کردن عکس پس زمینه desktop و نحوه ی اجرای screen saver ، آموزش داده شد. در پایان به دانش آموزان لب تاپ داده شد تا مباحث گفته شده را تمرین و تکرار نمایند.

پایه‌ی سوم:

دانش آموزان با سایت و مربی کامپیوتر آشنا شدند، سپس مرور مباحث گذشته  windows و word( فونت / سایز / کادر دورصفحه / رنگ قلم / و…. )را فرا گرفتند، مباحث طراحی و رنگ صفحه ، درج تصویر وطراحی آن ، درج watermark عکس / متن را مرور و تمرین کردند و در پایان به دانش آموزان لب تاپ داده شده تا مباحث گفته شده را تمرین نمایند.

پایه‌ی چهارم:

آشنایی با مبانی کامپیوتر و سخت افزار کامپیوتر،اشنایی با سخت افزارایی چون :هارد، کارت گرافیک، سی پی یو، رم،رام.
شناخت انواع سیستم عامل های ویندوز و نرم افزارهای آن.آشنایی با فرمت های عکس و تعریف پیکسل و فریم.

پایه پنجم:

یاد آوری مبحث پاورپوینت.یاد آوری مباحث فتوشاپ که در سال گذشته تدریس شده بود.

پایه ششم:

تدریس کتاب کار و فناوری.نقش کامپیوتر در زندگی ما و تاثیرات آن ها.آشنایی با انواع نرم افزارهای کامپیوتر.

گروه کامپیوتر سلام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.