این روزها کمتر کسی است که مجموعه مدارس سلام را نشناسد. مخصوصاً آن‌ها که فرزندانشان در آستانه‌ی ورود به دبیرستان هستند این مجموعه را به خوبی می‌شناسند. آموزش اصولی، مؤثر و نتیجه بخش، در کنار محیط سالم و اخلاقی، عامل گرایش خانواده‌ها به این مدارس است.

مدیران و برنامه‌ریزان سلام که در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، المپیادهای علمی، جشنواره‌های خوارزمی و کسب رتبه‌های برتر کنکور، بسیار خوب درخشیده بودند و نتایج خیره‌کننده‌ای به‌دست آورده‌بودند به این نتیجه رسیدند که برای استمرار این موفقیت‌ها باید فعالیت در مقاطع تحصیلی پایین‌تر را هم در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که به تجربه آموختیم که موفقیت در دبیرستان –در همه ابعاد تربیتی، تحصیلی و … –ریشه در آموزشهای دوره های قبلی دارد. از این رو مدارس راهنمایی سلام در مناطق مختلف تهران تاسیس شدند و اندکی بعد پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کردند.

مجتمع سلام همت که بی‌شک مجهزترین واحد مجموعه مدارس سلام می‌باشد، از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در دو مقطع متوسطه اول و دوم (راهنمایی و دبیرستان) آغاز کرد. مدیران این مجموعه پس از شش ماه تحقیق، مطالعه و استفاده از کارشناسان خبره به الگویی بی‌نظیر در زمینه‌ی راه‌اندازی پیش دبستانی تخصصی و دبستانی فعالیت محور بر مبنای روش شناختی با تاکید بر ارزشیابی توصیفی دست یافتند.

این مجموعه که در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ با گرفتن مجوز مدرسه بین المللی از وزارت آموزش و پرورش، اولین دبستان بین الملل غیردولتی تهران را تأسیس کرده‌بود و به‌ واسطه‌ی آن با مدارس بین المللی انگلستان و کانادا در ارتباط مستقیم قرار گرفته بود، تصمیم گرفت از امکانات و ارتباطات مدرسه بین الملل در جهت آموزش در مقطع پیش دبستانی و دبستان خود بهره گیرد و به این ترتیب پیش دبستانی و دبستان سلام همت، علاوه بر محتوای آموزشی برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، خصوصا در آموزش کاربردی زبان انگلیسی از منابع آموزشی کشورهای مذکور نیز بهره می جوید.

این مجموعه در ساختمانی واقع در خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان مخبری، روبه‌روی چای گلستان، پلاک ۳۶ از سال تحصیلی ۹۴-۹۳ فعالیت خود را آغاز نموده و در همین مدت اندک توانسته جایگاه ویژه ای در خانواده بزرگ سلام، کسب نماید.