روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۹۵

اردوی خاص و تجربه نشده دبستان سلام همت، از جایی آغاز شد که دانش آموزان حوالی ساعت سه بعد از ظهر، ابتدا به زمین فوتبالی واقع در سالن کوهسار رفتند و مشغول بازی  محبوبشان فوتبال، شدند.
گل پسران پایه های پنجم و ششم، غروب بود که به مدرسه برگشتند تا با حضور آنها، مراسم افتتاحیه اردو به طور رسمی آغاز شود.


خیلی زود، به اذان مغرب رسیدیم و این بار نوبت وضو گرفتن بچه ها بود. سپس همگی در کنار هم به سمت مسجد حرکت کردند؛ محلی که نماز جماعت با حضور با صفا و معنوی دانش آموزان سلامی اقامه شد.

بعد از آن بود که بچه ها در قالب چند گروهی که به آنها تقسیم شده بودند، بازی و شادی را از سر گرفتند کردند و حین بازی های مختلف، صدای بگو و بخندشان در مدرسه پیچیده بود و نشاط فضا را بیشتر می کرد.
دانش آموزان چنان سرگرم بازی بودند که اصلا متوجه فرا رسیدن خوشمزه ترین بخش اردو نشدند؛ اما دیگر ساعت ۹ شده بود و وقت به سیخ کشیدن جوجه ها برای صرف شام و کباب کردن آنها بود.
مسئولان برگزاری اردو، از خوراکی های مورد نیاز برای صبحانه و البته مایحتاج شام غافل نبودند و حین کبابی شدن جوجه ها، خرید برای این موارد هم از قلم نیفتاد.
و اما سرانجام همه برای شام دور هم جمع شدند و البته خوردن جوجه کبابی که به دست خود بچه ها درست شده بود، طعم و مزه دیگری داشت.
بعد از شام، بچه ها تمیزکاری مختصری کردند و کمی به خودشان استراحت دادند. البته بعضی هایشان هنوز کامل دل از غذا نکنده بودند و لذت خوردن سیب زمینی کبابی را که با فویل‌ روی آتش ذغال گذاشته بودند نیز تجربه کردند.
مسابقه گنج یابی جزو آخرین برنامه های اردوی شبانه بود، دانش آموزان با جستجوی گنج تفریح کردند و حسابی سرگرم شدند.
سرانجام برنامه‌ های چهارشنبه شب اردو با فرا رسیدن وقت خواب به اتمام رسید و بچه ها بعد از شیطنت و تحرک زیادی که داشتند، به خواب خوش و آرامی فرو رفتند.
صبح پنجشنبه با ورزش شروع شد و به صرف صبحانه ای انجامید که خود بچه ها تهیه اش کرده بودند. بخش پایانی اردو، بازی بچه ها در حیاط مدرسه و برگزاری مراسم اختتامیه بود.
پس‌ از این مراسم، دانش آموزان کم کم کوله بارشان را جمع کردند و منتظر والدینشان شدند تا آخر هفته پرنشاطشان را در کنار خانواده ادامه بدهند و با انرژی خوبی که از اردو به دست آورده بودند، لحظات شادی را تجربه کنند.