کتاب خفاش دیوانه

داستان کتاب «خفاش دیوانه» درباره خفاشی است که همه چیز را وارونه می‌بیند و حیوانات دیگر او را دیوانه می‌پندارند. موضوع کتاب پرهیز از کلیشه‌ها، احترام به نگاه‌های متفاوت و گاه غیرمتعارف دیگران و جست‌وجوی تجربه‌ها و نگاه‌های تازه است.

بچه‌ها با خواندن کتاب «خفاش دیوانه» می‌آموزند که گاهی می‌توان از زاویه دید دیگری به دنیا نگریست. پدیدآوردنگان این کتاب کوشیده‌‍‌اند با وارونه کردن متن و تصویر در بعضی از صفحات کتاب، بچه‌ها را در تجربه نامتعارف شخصیت‌های داستان سهیم کنند.

**************************

نویسنده: جین ویلیس.

تصویرگر: تونی راس.

مترجم: معصومه انصاریان.

تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

گروه سنی: ۷-۹ سال

معرفی کتاب:

خفاش برای نخستین بار وارد جنگل می‌شود و جانوران جوان جنگل برای خوش‌آمدگویی و دوستی نزد او می‌روند. اما جانوران جنگل خفاش را دیوانه می‌پندارند، چون او همه چیز را وارونه می‌بیند. جانوران با ترس و نگرانی از دیوانه و خطرناک بودن خفاش، نزد جغد دانا می‌روند. جغد دانا پس از چند پرسش درباره‌ی خفاش به جانوران جنگل توضیح می‌دهد که خفاش دیوانه نیست بلکه تنها چیزها را به گونه‌ی دیگری می‌بیند. جغد دانا جانوران را دعوت می‌کند تا مانند خفاش وارونه از شاخه‌ها آویزان شوند و زاویه‌ی دید خفاش را هم تجربه کنند. کتاب با دوستی خفاش با جانوران دیگر جنگل پایان می‌یابد. موضوع کتاب پرهیز از کلیشه‌ها، احترام به نگاه‌های متفاوت و گاه غیرمتعارف دیگران و جستوجوی تجربه‌ها و نگاه‌های تازه است. بچه‌ها با خواندن این کتاب می‌آموزند که گاهی می‌توان از زاویه‌ی دید دیگری نیز به دنیا نگریست. پذیرش دیدگاه‌های متفاوت و احترام به آن‌ها، تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان و ترویج غیرمستقیم صلح از دیگر هدف‌های این کتاب است. پدیدآورندگان این کتاب کوشیده‌اند با وارونه کردن متن و تصویر در برخی از صفحه‌ها، کودکان را در تجربه‌ی نامتعارف شخصیت‌های داستان سهیم کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.